نفت و گاز

این شرکت دارای توانایی اجرایی در خصوص اجرای انواع مخازن ذخیره پالایشگاهی بصورت شل گذاری، مخازن تحت فشار تا ضخامت چهار سانتی متر و همچنین اجرای سیستم های پایپینگ و اتصالات بین مخازن می باشد و همچنین توانایی اجرای انواع خطوط لوله تا قطر پنجاه و شش اینچ مربوط به ارتباطات نفت گاز و غیره را دارد.

تاریخ اولیه

نفت در حالت تصفیه نشده بیش از ۵۰۰۰ سال است که توسط انسان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی نفت از اوایل تاریخ بشر برای خاموش نگه داشتن آتش و در جنگ استفاده می شده است.

اهمیت آن برای اقتصاد جهان به آرامی تکامل یافت ، به طوری که در قرن ۱۹ از روغن نهنگ برای روشنایی و از چوب و زغال سنگ برای گرمایش و پخت و پز تا قرن ۲۰ استفاده شد. اگرچه انقلاب صنعتی نیاز فزاینده ای به انرژی ایجاد کرد ، اما در ابتدا عمدتاً توسط زغال سنگ و منابع دیگر از جمله روغن نهنگ تامین شد. با این حال ، هنگامی که مشخص شد نفت سفید می تواند از نفت خام استخراج شود و به عنوان سوخت روشنایی و حرارت استفاده شود ، تقاضا برای نفت بسیار افزایش یافت و در اوایل قرن بیستم به ارزشمندترین کالایی تبدیل شد که در بازارهای جهانی معامله می شد.

تاریخ مدرن

روسیه شاهنشاهی در سال ۱۸۲۵ ۳۵۰۰ تن نفت تولید کرد و تا اواسط قرن تولید خود را دو برابر کرد.پس از شروع حفاری نفت در منطقه آذربایجان امروزی در سال ۱۸۴۶ ، در باکو ، دو خط لوله بزرگ در امپراتوری روسیه ساخته شد: خط لوله به طول ۸۳۳ کیلومتر برای انتقال نفت از دریای خزر به بندر باتوم (باکو-باتوم) خط لوله) ، در سال ۱۹۰۶ تکمیل شد و خط لوله ۱۶۲ کیلومتری برای حمل نفت از چچن به خزر. تأسیس صنعت نفت در آذربایجان توسط ارمنی ها بود و اولین فردی که نفت را حفاری کرد ایوان میرزوف بود. از وی به عنوان یکی از “بنیانگذاران” صنعت نفت در باکو یاد می شود.

در آغاز قرن بیستم ، تولید نفت روسیه شاهنشاهی ، تقریباً به طور کامل از شبه جزیره آپشرون ، نیمی از تولید جهان را در اختیار داشت و بازارهای بین المللی را تحت سلطه خود داشت.تا سال ۱۸۸۴ نزدیک به ۲۰۰ پالایشگاه کوچک در حومه باکو فعالیت می کردند.

به عنوان عارضه جانبی این تحولات اولیه ، شبه جزیره آپشرون به عنوان “قدیمی ترین میراث آلودگی نفتی و بی توجهی به محیط زیست” در جهان مطرح شد.در سال ۱۸۴۶ باکو (شهرک بی بی-حیبات) اولین چاه حفر شده با ابزارهای ضربه ای به عمق ۲۱ متر برای اکتشاف نفت را نشان داد. در سال ۱۸۷۸ لودویگ نوبل و شرکت برانوبلش با راه اندازی اولین نفتکش و راه اندازی آن در دریای خزر “در حمل و نقل نفت انقلابی ایجاد کردند.

ساموئل کیر اولین پالایشگاه نفت آمریکا را در پیتسبورگ در خیابان هفتم در نزدیکی خیابان گرانت در سال ۱۸۵۳ تأسیس کرد. ایگناسی شوکاسیویچ یکی از اولین پالایشگاه های نفتی مدرن را در نزدیکی جاسو (در آن زمان در پادشاهی گالیسیا و لودومریا وابسته به اتریش در گالیسیای اروپای مرکزی) ، در حال حاضر- ساخت. لهستان امروزی ، در سالهای ۱۸۵۴–۵۶٫ پالایشگاه های گالیسیا در ابتدا کوچک بودند ، زیرا تقاضا برای سوخت تصفیه شده محدود بود. محصولات تصفیه شده در آسفالت مصنوعی ، روغن ماشین و روان کننده ها ، علاوه بر لامپ نفتی Łukasiewicz استفاده می شد. با محبوبیت لامپ های نفت سفید ، صنعت پالایش در این منطقه رشد کرد.

اولین چاه تجاری تجاری در کانادا در سال ۱۸۵۸ در اویل اسپرینگز ، انتاریو (سپس کانادا غربی) به بهره برداری رسید.تاجر جیمز میلر ویلیامز چندین چاه را بین سالهای ۱۸۵۵ تا ۱۸۵۸ حفر کرد و قبل از کشف ذخایر غنی نفتی در چهار متری زیر زمین کشف کرد.ویلیامز ۱٫۵ میلیون لیتر نفت خام تا سال ۱۸۶۰ استخراج کرد و مقدار زیادی از آن را در نفت چراغ نفتی تصفیه کرد.برخی از مورخان ادعای کانادا در مورد اولین میدان نفتی آمریکای شمالی را به چالش می کشند و استدلال می کنند که دریک چاه معروف پنسیلوانیا اولین قاره بود.

اما شواهدی وجود دارد که ویلیامز را پشتیبانی می کند ، از جمله مهمترین آنها این است که چاه دریک تا ۲۸ آگوست ۱۸۵۹ به تولید نرسید. نکته بحث برانگیز ممکن است این باشد که ویلیامز روغن را در بالای سنگ زیرین پیدا کرده است در حالی که روغن چاه ادوین دریک در مخزن سنگ بستر واقع شده است. این کشف در چشمه های نفت باعث رونق نفت شد که صدها دلال و کارگر را به منطقه آورد. اولین شلیک کانادا (به خوبی جاری شد) در ۱۶ ژانویه ۱۸۶۲ فوران کرد ، هنگامی که جان شاو ، نفتکش محلی ، در ارتفاع ۱۵۸ پا (۴۸ متر) به روغن برخورد کرد. به مدت یک هفته نفت به میزان ۳ هزار بشکه در روز کنترل می شد.

اولین حفاری مدرن نفت در ایالات متحده در ویرجینیای غربی و پنسیلوانیا در دهه ۱۸۵۰ آغاز شد. چاه ادوین دریک در سال ۱۸۵۹ در نزدیکی تیتوسویل ، پنسیلوانیا ، که معمولاً [توسط چه کسی؟] اولین چاه نفتی واقعی نیاز داشت ، رونق بزرگی را به دنبال داشت.

در ربع اول قرن بیستم ، ایالات متحده از روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان پیشی گرفت. در دهه ۱۹۲۰ ، میدان های نفتی [توسط چه کسانی] در بسیاری از کشورها از جمله کانادا ، لهستان ، سوئد ، اوکراین ، ایالات متحده ، پرو و ​​ونزوئلا ایجاد شده بود.

اولین نفتکش موفق ، زرتشت ، در سال ۱۸۷۸ در سوئد ساخته شد که توسط لودویگ نوبل طراحی شد. از باکو تا آستاراخان عمل می کرد.تعدادی از طرح های جدید نفتکش در دهه ۱۸۸۰ توسعه یافت.
در اوایل دهه ۱۹۳۰ شرکت تگزاس اولین باربرهای فولادی متحرک را برای حفاری در مناطق ساحلی شور آب خلیج مکزیک توسعه داد. در سال ۱۹۳۷ ، شرکت نفت خالص (که در حال حاضر بخشی از شرکت شورون است) و شرکت نفتی برتر آن (که در حال حاضر بخشی از ExxonMobil Corporation است) از یک سکوی ثابت برای توسعه میدان در ۱۴ فوت (۴٫۳ متر) آب ، یک مایل (۱٫۶ کیلومتر) دریایی استفاده کردند. از محله کالکاسیو ، لوئیزیانا در اوایل سال ۱۹۴۷ ، Superior Oil یک سکوی حفاری/تولید نفت را در ۲۰ فوت (۶٫۱ متر) آب در فاصله ۱۸ مایلی (مبهم) از ورمیلیون ، لوئیزیانا ، ایجاد کرد. صنایع نفتی Ker-McGee ، به عنوان اپراتور شرکای Phillips Petroleum (ConocoPhillips) و Stanolind Oil & Gas (BP) ، آبان تاریخی Ship Shoal Block 32 خود را در نوامبر ۱۹۴۷ تکمیل کردند.

چند ماه قبل از اینکه Superior واقعاً از سکوی Vermilion خود در دریای دورتر حفاری کند. در هر صورت ، این امر باعث ایجاد خلیج کر مک مک در مکزیک شد ، کرماک شماره ۱۶ ، اولین کشف نفتی که در خارج از چشم زمین حفاری شد.چهل و چهار چاه اکتشافی خلیج مکزیک ۱۱ کشف کرد میادین نفت و گاز طبیعی تا پایان سال ۱۹۴۹٫

در طول جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹-۱۹۴۵) کنترل عرضه نفت از رومانی ، باکو ، خاورمیانه و هند شرقی هلند نقش بزرگی در وقایع جنگ و پیروزی نهایی متفقین داشت. حمله انگلیس و شوروی به ایران (۱۹۴۱) کنترل متفقین بر تولید نفت در خاورمیانه را تضمین کرد. عملیات ادلویس در تأمین میدانهای نفتی قفقاز برای ارتش محور در سال ۱۹۴۲ شکست خورد ، در حالی که رومانی دسترسی ورماخت به میادین نفتی پلستی را از اوت ۱۹۴۴ محروم کرد. قطع عرضه نفت شرق هند (به ویژه از طریق حملات زیردریایی) ژاپن را به طور قابل توجهی تضعیف کرد.

بخش دوم جنگپس از پایان جنگ جهانی دوم ، کشورهای خاورمیانه پیشتاز تولید نفت از ایالات متحده شدند. تحولات مهم پس از جنگ جهانی دوم شامل حفاری در اعماق آب ، معرفی کشتی حفاری و رشد شبکه جهانی حمل و نقل نفت برای نفت با اتکا به نفتکش ها و خطوط لوله است. در سال ۱۹۴۹ اولین حفاری نفتی دریایی در نفت سنگ (نفت داشلاری) در دریای خزر در نزدیکی آذربایجان در نهایت منجر به ساخت شهری بر روی ستون ها شد. در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ ، سازمانهای چند دولتی کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و اوپک نقش عمده ای در تعیین قیمتها و سیاست نفت داشتند. نشت نفت و پاکسازی آنها به موضوعی با اهمیت سیاسی ، زیست محیطی و اقتصادی تبدیل شده است. زمینه های جدید تولید هیدروکربن در مناطقی مانند سیبری ، ساخالین ، ونزوئلا و شمال و غرب آفریقا توسعه یافت.

با ظهور شکست هیدرولیکی و دیگر تکنیک های حفاری افقی ، بازی شیل شاهد افزایش عظیمی در تولید بوده است. مناطق شیل مانند حوضه پرمین و ایگل فورد تبدیل به کانون بزرگ تولید بزرگترین شرکت های نفتی در ایالات متحده شده اند.