تفاوت تجهیزات تصفیه روغن

تجهیزات تصفیه روغن انواع مختلفی دارند. تفاوت آنها اساساً بر اساس انواع روغن فرآوری شده، ولتاژ و محدوده ظرفیت پردازش تعیین می شود. همچنین می توان از عناصر یا لوازم جانبی فیلتر مختلف استفاده کرد.

فیلتراسیون فرآیندی است که در آن آلاینده‌های ذرات معلق از روغن فیلتر می‌شوند تا کیفیت آن را بهبود بخشند و از ماشین‌هایی که روغن در آن استفاده می‌شود محافظت می‌کنند و قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهند.

یکی از پارامترهای مهم فیلتراسیون اندازه آلاینده هایی است که باید حذف شوند. فیلتراسیون می تواند درشت یا ریز باشد. فیلتراسیون درشت بر محافظت مستقیم از روغن کاری و سیستم های هیدرولیک تمرکز دارد. این نوع فیلتراسیون، که می تواند تنها ذرات نسبتا بزرگ 25 میکرون یا بزرگتر را جذب کند، اغلب توسط سازندگان تجهیزات استفاده می شود.

وظیفه اصلی فیلتراسیون درشت افزایش طول عمر روغن های صنعتی و در عین حال بهبود عملکرد و محافظت از تجهیزات است.

تفاوت تجهیزات تصفیه روغن

انواع تجهیزات و روغن (Types of Equipment and Oils)

تجهیزات تصفیه روغن توربین

توربین ها جزء ضروری صنعت برق مدرن هستند. آنها به طور فعال در انرژی آبی، نیروی باد و انرژی هسته ای استفاده می شوند. بازده عملیاتی توربین ها توسط روغن های مخصوص برای روانکاری یاتاقان ها و چرخ دنده ها، جلوگیری و کاهش اصطکاک و سایش تضمین می شود.

شرکت تصفیه روغن سیستم CMM-4T را به طور خاص برای تصفیه روغن توربین توسعه داده است. اصل عملکردی شامل اثرات ترکیبی پیچیده دمای بالا و خلاء کم است. درجه فیلتراسیون کمتر از 5 میکرون است و رطوبت جرمی روغن کمتر از 10 گرم در تن است.

تجهیزات روغن ترانسفورماتور

سیالات عایق در بسیاری از انواع تجهیزات فشار قوی استفاده می شود: خازن ها، کابل ها، کلیدها، ترانسفورماتورها و غیره. سیالات معمولاً دو عملکرد اصلی را انجام می دهند: عایق الکتریکی و خنک کننده. برخی از عملکردهای اضافی عبارتند از خاموش کردن قوس در تابلو و محافظت از عایق جامد داخلی در برابر رطوبت محیط.

ترانسفورماتورهای قدرت در انتقال و توزیع انرژی مدرن ضروری هستند. بنابراین این دستگاه باید با محافظت از عایق جامد خود و خنک سازی در برابر خرابی های احتمالی محافظت شود. این عملکرد به روغن های معدنی اختصاص داده شده است.

گزینه عالی برای روغن ترانسفورماتور تجهیزات تصفیه روغن ترانسفورماتور است.

فیلترهای روغن هیدرولیک

روغن های هیدرولیک در تاسیسات مختلف صنعتی (دستکاری کننده، ماشین ابزار، ماشین های روباتیک، پرس و غیره) استفاده می شود. وظیفه اصلی سیال هیدرولیک انتقال نیرو برای کار ماشین ها است.

هرچه مایع هیدرولیک تمیزتر باشد، عملکرد خود را بهتر انجام می دهد. خلوص روغن هیدرولیک توسط فیلترهای روغن هیدرولیک به دست می آید.

استفاده از انواع تجهیزات تصفیه روغن

ترکیب تکنیک های مختلف در یک واحد امکان پذیر است. تجهیزات مدرن پیشرفته برای تصفیه روغن صنعتی معمولاً جهانی هستند و می توانند چندین کار را انجام دهند. شرکت تصفیه روغن یکی از موفق ترین شرکت ها در توسعه و ساخت تجهیزات پیشرفته فرآوری نفت است. این شرکت سیستم های تصفیه روغن را برای انواع مختلف روغن تولید می کند که چندین فرآیند را در یک واحد ترکیب می کند. علاوه بر این، اکثر گیاهان چند اختیاری هستند و دارای حالت هایی هستند که نه تنها برای تصفیه، بلکه برای گاز زدایی، خشک کردن، تخلیه و غیره نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *