ساخت دستگاه های شمش ریزی

واحد فرآوری، تفکیک و تامین مواد اولیه (ضایعات پایه آهنی و آهن اسفنجی) واحد فرآوری و تفکیک مواد اولیه، وظیفه کنترل کیفیت، تفکیک و دسته بندی ضایعات ورودی کارخانه را به شرح زیر بر عهده دارد: • بازرسی ورودی: کلیه محموله ها پیش از ورود به کارخانه به لحاظ کیفی مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید مجوز ورود دریافت می کنند. • تفکیک اولیه: تفکیک ضایعات نامطلوب اعم از مواد منفجره، ضایعات دارای قابلیت انفجار و مواد غیر آهنی (شامل پلاستیک، بتن، اکسید و سایر نخاله ها . . . ). • تفکیک و دسته بندی ثانویه: تفکیک ضایعات به لحاظ آنالیز شیمیایی و ابعاد. انتقال ضایعات دارای ابعاد بیش از حد نرمال به واحد پرس یا برشکاری و دپوی جداگانه ضایعات چدنی، گالوانیزه، حلبی و . . . . • کنترل کیفیت و آنالیز شیمیایی آهن اسفنجی: تعیین و کنترل آنالیز شیمیایی گندله های آهن اسفنجی از طریق نمونه گیری متناوب از محموله های ورودی به منظور حصول اطمینان از کیفیت، میزان ناخالصیها و درجه متالیزاسیون.

واحد فولادسازی

در این واحد عملیات فولادسازی از طریق ذوب مواد اولیه شامل ضایعات پایه آهنی و آهن اسفنجی در کوره های القایی با ظرفیت 20 تن صورت می پذیرد. کلیه مراحل فرایند فولادسازی مطابق دستورالعمل های مصوب واحد تضمین کیفیت کارخانه انجام می شوند. مهمترین پارامترهای کنترلی طی فرایند ذوب عبارتند از میزان و زمان افزودن مواد اولیه، زمان و نحوه نمونه گیری از مذاب، زمان و میزان افزودن فلاکسهای تصفیه و مواد فروآلیاژ و دمای تخلیه مذاب.

واحد کوره تصفیه پاتیلی (LRF)

پیش از ارسال به ریخته گری، مذاب در واحد کوره تصفیه پاتیلی تحت عملیات تصفیه قرار می گیرد. مهمترین نتایج تصفیه مذاب عبارتند از:
  • کاهش غلظت ناخالصی گوگرد
  • گاز زدایی مذاب با دمش گاز آرگون
  • حذف مقادیر قابل توجه از آخالهای غیر فلزی معلق درون مذاب
  • همگن سازی دما و ترکیب شیمیایی
  • تنظیم نهایی ترکیب شیمیایی مذاب

واحد ریخته گری مداوم (CCM)

در این واحد عملیات شمش ریزی به صورت پیوسته توسط دو دستگاه ماشین ریخته گری مداوم صورت می پذیرد. مهمترین ویژگیهای ماشینهای ریخته گری به شرح ذیل می باشند: نوع ماشین ریخته گری: 3 استراند قوسی 11/6 متر مجهز به سیستم آلومینیم وایر فیدر سیستم کنترل: PLC ابعاد شمش: 100*100، 125*125، 130 * 130، 150*150، 160* 160، 180*180 و 200*200 میلیمتر مربع طول شمش: 3 الی 12 متر بنا به درخواست مشتری ظرفیت مجموع: 500 هزار تن شمش فولاد ساختمانی، کربنی و کم آلیاژ

واحد نورد

شمشهای تولیدی در واحد ریخته گری پس از گرمایش مجدد و رسیدن به دمای مورد نظر، با گذشتن از استندهای رافینگ، میانی و فینیشینگ به انواع محصولات فولادی تبدیل می گردند. طراحی خط تولید و تامین غلتکهای خط نورد گروه ماشین سازی وکیوم آسیا به گونه ای صورت پذیرفته است که این واحد قابلیت تولید رنج وسیع و متنوعی از مقاطع فولادی با ظرفیت 150000 تن در سال را دارد. مهمترین محصولات این مجموعه عبارتند از انواع نبشی بال مساوی، انواع ناودانی، انواع تیرآهن، انواع تسمه و انواع شفت فولاد کربنی و آلیاژی. كلیه محصولات نورد گرم بعد از انجام آزمایشهای مورد نظر و كنترل كیفی به صورت استاندارد بسته بندی و به بازار عرضه می گردند.