آشنایی با انواع روغن های صنعتی

industrial-oil روغن صنعتی به طیف وسیعی از محصولات صنعتی که شامل انواع روانکارها است، اطلاق می شود و به طور کلی روغن صنعتی به انواعی از روغن که مصارف صنعتی دارند گفته می شود که بر حسب کاربردشان خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوتی دارند. آسمونی در این مقاله شما را با انواع روغن های صنعتی آشنا می کند.

۱- روغن دنده های صنعتی: روغن و روانکارهای مخصوص جعبه دنده های صنعتی با خاصیت کاهش دهندگی اثر فشار(EP) جهت مصرف در جعبه دنده انواع دستگاه های صنعتی فولاد،سیمان،لاستیک،کاغذ و صنایع نیروگاهی

 

۲- روغن های توربین: یک نوع روغن صنعتی است که خواص روانکاری ایده آل در توربین های گاز،آب و بخار دارای خاصیت جداپذیری عالی هوا از روغن و آب از روغن

 

۳- روغن ترانسفورمر: دارای پایه معدنی با خاصیت عایق الکتریکی بوده و در ترانسفورمرهای پر قدرت موجب تسهیل عملیات روانکاری، پایداری حرارتی ایده آل،ضد اکسیداسیون و فاقد گوگرد خورنده، خنک کننده، جذب گازهای تشکیل شده در اثر تخلیه الکتریکی،ولتاژ شکست بالا، طول عمر بالا و … می باشد.

 

۴- روغن گردشی و هیدرولیک:این روغن ها با پایداری حرارتی عالی جهت ماشین آلات صنعتی دارای سیستم های گردشی و هیدرولیکی، یاتاقان ها، چرخ زنجیرها، سیستم های دنده بسته، موتور پمپ های الکتریکی،پرس های سبک و سنگین، ماشین آلات نساجی و هرگونه ابزار که به روغن های گردشی R&O (ضد زنگ و ضد اکسیداسیون) نیازمندند.

 

۵- روغن های عملیات ماشین کاری و برشکاری (روغن حل شونده):این روغن ها با خواص نظیر: حل شوندگی کامل در آب،ضد سایش، ضد زنگ زدگی،ضد خوردگی، ضد باکتری.به راحتی با آب تشکیل محلول شیری رنگ داده و علاوه بر روان کاری مطلوب موجب خنک کردن سطوح نیز می گردد، که در عملیات مختلف ماشین کاری، سوراخکاری ، مته کاری، برشکاری،تراشکاری،فرز کاری و … کاربرد فرآوان دارند

 

۶- روغن های صنایع نساجی: این محصولات با خواص روانکاری و خنک کنندگی از ایجاد الکتریسیته ساکن در ماشین آلات صنایع نساجی پیشگیری نموده و در روانکاری سوزن در ماشین های گردباف و دوخت اتوماتیک، کشش الیاف و تولید منسوجات کاربرد فراوان داشته و قابلیت شستشو پذیری بسیار مطلوب با آب داشته و بدون هیچ گونه لکی بر روی پارچه های پنبه ای و مصنوعی عملیات دوخت را میسر می نماید.

 

۷- روغن های کمپرسور : این محصولات با خواص نظیر، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون،ضد زنگ زدگی،ضد خورندگی، ضد سایش، کاهش دهنده اثر فشار(EP) با شاخص گرانروی بالا و خاصیت چسبندگی در انواع سیلندرهای پیستونی رفت و برگشتی،کمپرسورهای رفت و برگشتی و تجهیزات پنوماتیکی سرعت بالا و کمپرسورهای برودتی به صورت ایده آل عمل می نمایند.

 

۸- روغن دیزل ژنراتور: این محصول با خاصیت روان کاری و خنک کاری عالی جهت دیزل ژنراتورهای صنعتی و موتورهای دیزلی سبک ایده آل است.

 

۹- روغن های چند منظوره ماشین آلات کشاورزی و سنگین:این محصولات با خواص پایداری عالی،ضد سایش،ضد زنگ و خوردگی و با شاخص گرانروی بالا و نقطه ریزش پایین به عنوان روغن موتور هیدرولیک و روغن جعبه دنده انواع تراکتور،کمباین و سایر ماشین آلات کشاورزی و راه سازی و ماشین آلات معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۱۰- روغن های محافظ:این محصولات با خاصیت محافظت از قطعات فلزی و سطوح داخلی موتور های بنزینی و دیزلی در حمل و نقل های دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۱۱- روغن های انتقال حرارت: این محصولات با خاصیت های ضدخوردگی و زنگ زدگی و پایداری عالی جهت عملیات انتقال حرارت،شستشو سیستم های انتقال حرارت،آبکاری و عملیات  حرارتی سرد و گرم فلزات کاربرد بسیار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *