روغن موتور مناسب خودروی پژو206 تیپ2


۲

بهترین روغن موتور‌های پژو۲۰۶ تیپ۲:

در این مقاله می‌خواهیم درباره روغن موتور مناسب خودروی پژو 206 با موتور TU3 صحبت کنیم. این موتور دارای حجم 1400 سی سی، 4 سیلندر و 8 سوپاپ است.

روغن موتوری که در این خودرو به کار می‌رود، بهتر است درجه گرانروی 20W50 داشته باشد. هم‌چنین در این موتور می‌توان از روغن با درجه گرانروی 10W40 در هوای سرد نیز استفاده کرد. ویژگی حائز اهمیت دیگر نیمه سنتتیک بودن روغن پایه است، اما می‌توان برای بهبود عملکرد موتور از روغن تمام سنتتیک نیز بهره برد. دیگر شاخصی که برای انتخاب روغن موتور باید به آن توجه شود، شاخص API از انجمن نفت آمریکا است. برای موتور TU3 خودروی 206 می‌توان از روغن با شاخص SL،  SM و SN استفاده کرد. روغن با شاخص SL حداقل کیفیت را برای این موتور دارد. برای عملکرد بهتر موتور می‌توان از روغن با شاخص SM و SN استفاده کرد.

ظرفیت روغن موتور پژو۲۰۶ تیپ۲:

ظرفیت روغن موتور این خودرو با تعویض فیلتر ۳.۲۵ لیتر است. بهتر است در هر بار تعویض روغن موتور فیلتر نیز تعویض شود. هم‌چنین طبق دستورالعمل‌های کارخانه، استفاده از افزودنی‌ها همراه با روغن موتور ممنوع است و به موتور آسیب می‌زند.

زمان تعویض روغن موتور پژو۲۰۶ تیپ۲:

روغن موتور خودروی ۲۰۶ بهتر است هر یک سال و یا در هر ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد موتور تعویض گردد.

روغن موتور مناسب موتور TU3 پژو 206:

در این قسمت چند نمونه از روغن موتورهای مناسب برای خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ را معرفی می‌کنیم. می‌توانید مشخصات هر یک را مشاهده و به راحتی خریداری کنید.

  • روغن موتور بهران رانا شاخص SM با درجه گرانروی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *