بهترین روغن موتور برای پراید انژکتوری، صبا، 131 و یورو 4

اگر قصد خرید روغن موتور پراید را دارید و در انتخاب روغن گیربکس مناسب پراید دچار تردید هستید، با روغن مارکت همراه باشید. در این مطلب بهترین روغن موتور پراید را معرفی خواهیم کرد.

خودروی پراید در از ۲۸ سال گذشته تا امروز یکی از پر فروش ترین خودروها در کشور است. پراید به دلیل قیمت مناسب و هزینه های پایین در تعمیر و نگهداری، سریعا در بین مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه به یک اتومبیل محبوب تبدیل شد. با گذشت زمان مدل های مختلف و جدید پراید توسط شرکت ساپیا تولید و روانه بازار شد.

به دلیل تنوع در مدل های مختلف این خودرو، بسیاری از افراد هنوز در انتخاب بهترین روغن موتور برای پراید ۱۳۱ و سایر مدلها سردرگم هستند و شاید برخی از آنها حتی روغن موتور نامناسب را انتخاب کنند.

بهرین روغن موتور پراید

برای اولین بار در ابتدای دهه ۷۰ پراید از کره به ایران وارد شد و در سال ۷۹ اولین خودروی پراید در کشور تولید شد. تقریبا به مدت ۱۴ سال پراید با موتور کاربراتور تولید می شود که از سال ۸۳ موتور انژکتوری جایگزین موتور پراید شد. از سال ۸۸ سایپا تغییراتی در بدنه و شاسی پراید اعمال کرد و باعث افزایش وزن آن شد.

در همین راستا باید موتور نیز تقویت می شد تا قدرت حمل وزن سنگین تر را داشته باشد. در این زمان بود که پراید مجهز به یک موتور با عنوان HP + شد.

پس از چند سال پراید ساپیا در سال ۱۳۹۲ مجدد تغییراتی را بر روی موتور پراید اعمال کرد. به دلیل آلایندگی بالای موتور های قدیمی سایپا یک موتور جدید از نوع یورو ۴ را بر روی پراید سوار کرد. این نوع موتور در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست از درجه بالاتری برخوردار است.
بهترین روغن موتور برای پراید

هدف ما از معرفی انواع موتور پراید در این مطلب این بود تا بتوانیم بگوییم نوع روغن موتور مناسب برای هر موتور در پراید متفاوت است. برای مثال بهترین روغن موتور برای پراید صبا برای استفاده به عنوان بهترین روغن موتور برای پراید یورو ۴ مناسب نیست و باید از روغنی با درجه گرانروی و سطح کیفی توصیه شده استفاده شود. در ادامه به صورت مجزا به معرفی روغن موتور مناسب برای پراید کاربراتور، انژکتور و یورو ۴ پراخته شده است.
روغن موتور مناسب پراید کاربراتوری

برای این مدل ها روغن موتوری با گرید ۲۰W50 و سطح کیفی SG نیاز است. روغن موتور پارس ارس و بهران تکتاز برای پراید های تولید شده تا سال ۱۳۸۳ گزینه مناسبی هستند. در ادامه چند نمونه از بهترین روغن موتور های پراید کاربراتور معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *