بازیافت باتری قلمی

روغن سوخته ماشیندستگاه تصفیه روغن سوخته اتومبیلشمش ریزیدستگاه تصفیه روغن سوخته ماشینپیرولیز یعنی چهبازیافت باتری قلمیدکانتور چیست تولید گازوئیل از روغن سوختهبنزین پیرولیز چیستراکتور چیست و انواع آن

استفاده مجدد و پردازش مجدد باتری ها با هدف کاهش تعداد باتری های به عنوان ضایعات مواد است. باتری ها حاوی چندین ماده شیمیایی سمی و فلزات سنگین هستند و رها کردن در طبیعت به دلیل آلودگی آب و خاک نگرانی های زیست محیطی را به خود جلب کرده است. به همین دلیل، باتری ها برای رعایت مزایای محیطی و بهداشتی نیاز به بازیافت دارند.

بازیافت باتری های قدیمی ضایعات را کاهش داده و طبق تحقیقات تا 99 درصد باتری های اسید سرب قابل بازیافت هستند. همچنین نیاز به استفاده از مواد اولیه و قطعات جدید را تا حد زیادی کاهش می دهند. به جای نگه داشتن باتری قدیمی خود، مطمئن شوید که هنگام خرید یا تعویض، با تحویل دادن آن به باتری فروش ها، آن را بازیافت می کنید.

همچنین فروشندگان خودرو با توجه به نوع شغل باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشند، بازیافت باتری مورد استفاده خود را در اولویت قرار دهند. هنگام استفاده و یا تعویض باتری کهنه خود، تمام موارد ایمنی را رعایت کنید.

با وجود تمامی کاربردها و مزایایی که باتری ها در صنایع دارند، میزان مسمومیت و خطراتشان برای سلامتی انسانها و محیط زیست بسیار بالا است. بنابراین بدلیل وجود مواد مضر و سمی از جمله فلزات سنگین متنوع در ساخت باتری ها رعایت الزامات بهداشتی و زیست محیطی و استفاده از تکنولوژی های به روز در جمع آوری و مراحل بازیافت آنها امری بسیار ضروری است.

جنس صفحات باتری ها از اکسید سرب است که به مرور زمان و استفاده و شارژ مکرر موجب تبدیل به سولفات سرب که بسیار آلوده است میشوند. البته در این هنگام علاوه بر سولفات سرب، اکسید سرب در کف باتری انباشته میشوند که در این زمان باتری دیگر قابلیت شارژ شدن خود را از دست داده و بیشترین حد آلودگی را داراست و باید برای مرحله بازیافت فرستاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *