بازیافت روغن موتور کارکرده - استفاده مجدد و بازیافت روغن مصرف شده - روغن کارکرده دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست: هر روغن مبتنی

بازیافت روغن موتور کارکرده

بازیافت روغن موتور کارکرده

مدیریت، استفاده مجدد و بازیافت روغن مصرف شده
روغن کارکرده دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست: هر روغن مبتنی بر نفت یا روغن مصنوعی که استفاده شده باشد. روغن ماشین‌های ما، ماشین‌های چمن‌زنی و بسیاری دیگر از ماشین‌های ما را بدون مشکل کار می‌کند. با این حال، در طول استفاده معمولی، ناخالصی هایی مانند کثیفی، خراش های فلز، آب یا مواد شیمیایی می توانند با روغن مخلوط شوند، به طوری که به مرور زمان، روغن دیگر عملکرد خوبی ندارد. در نهایت این روغن مصرف شده باید با روغن بکر یا تصفیه شده جایگزین شود تا کار به درستی انجام شود.
اطلاعات اولیه در مورد استفاده از روغن مصرف شده در خانه
اگر شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که روغن موتور خود را تعویض می کنند، باید بدانید که چگونه روغن مصرف شده را به درستی مدیریت کنید. به هر حال، روغن استفاده شده از یک تعویض روغن می تواند یک میلیون گالن آب شیرین را آلوده کند – یک سال ذخیره برای 50 نفر! هنگام استفاده از روغن مصرف شده، حتما این نکات کلیدی را در نظر بگیرید:

بازیافت روغن موتور کارکرده

روغن موتور استفاده شده نامحلول، ماندگار است و می تواند حاوی مواد شیمیایی سمی و فلزات سنگین باشد.
به کندی تنزل پیدا می کند.
به همه چیز از ماسه ساحل گرفته تا پر پرندگان می چسبد.
این منبع اصلی آلودگی نفتی آبراه ها است و می تواند منجر به آلودگی منابع آب آشامیدنی شود.
آیا شما یک “این کار را خودتان انجام دهید” هستید – آیا روغن ماشین خود را در خانه عوض می کنید؟ به طور متوسط ​​حدود چهار میلیون نفر از روغن موتور به عنوان روان کننده تجهیزات دیگر استفاده می کنند یا آن را به یک مرکز بازیافت می برند. اگر قصد بازیافت روغن مصرف شده خود را دارید، هنگام جمع آوری آن و قرار دادن آن در قوطی یا ظرف ضد نشتی، مراقب باشید که روغن مورد استفاده خود را بازیافت نکنید.

با تأسیسات تعمیر و نگهداری خودروهای محلی، جمع‌آوری‌کننده‌های زباله، و مقامات دولتی پسماند تماس بگیرید تا ببینید چه زمانی و کجا می‌توانید روغن مصرف‌شده خود را برای بازیافت بریزید. تخلیه و بازیافت فیلترهای روغن مستعمل را نیز فراموش نکنید – معمولاً می‌توانید فیلترها را در همان مراکز جمع‌آوری که روغن مصرف‌شده را در آنجا ذخیره می‌کنید، رها کنید.
مزایای استفاده مجدد و بازیافت روغن مصرف شده
بازیافت و استفاده مجدد از روغن موتور استفاده شده به دفع ارجحیت دارد و می تواند مزایای زیست محیطی زیادی را به همراه داشته باشد. روغن موتور استفاده شده بازیافت شده را می توان مجدداً به روغن جدید تبدیل کرد، به روغن های سوختی تبدیل کرد و به عنوان مواد خام برای صنعت نفت استفاده کرد.
روغن‌های مستعمل مانند روغن موتور، مایعات هیدرولیک و روغن‌های دنده مورد استفاده در خودروها، دوچرخه‌ها یا ماشین‌های چمن‌زنی در صورت عدم بازیافت یا دفع صحیح می‌توانند محیط را آلوده کنند. روغن مصرف شده باید توسط مقامات محلی مدیریت پسماند یا تعمیرگاه های خودرو به درستی مدیریت شود تا از آلودگی محیط جلوگیری شود. فیلترهای روغن استفاده شده نگرانی های مشابهی را برای زباله ایجاد می کنند. اگر به درستی تخلیه شوند، می توان آنها را با خیال راحت بازیافت یا دور انداخت.

برخی از دلایل متعدد برای استفاده مجدد و بازیافت روغن مصرف شده عبارتند از:

بازیافت روغن مصرف شده از آلودگی خاک و آب جلوگیری می کند.
روغن موتور فرسوده نمی شود – فقط کثیف می شود – بنابراین بازیافت آن باعث صرفه جویی در یک منبع ارزشمند می شود.
انرژی کمتری برای تولید یک گالن ذخایر پایه تصفیه شده مجدد نسبت به ذخیره پایه از نفت خام مورد نیاز است.
یک گالن روغن موتور استفاده شده همان 2.5 لیتر روغن روان کننده را فراهم می کند که 42 گالن روغن خام.
چگونه کار می کند: بازیافت روغن و فیلترهای روغن استفاده شده
روغن کارکرده را می توان مجدداً به روانکار تبدیل کرد، به نفت کوره تبدیل کرد و به عنوان مواد خام برای صنایع پالایش و پتروشیمی استفاده کرد. علاوه بر این، فیلترهای روغن کارکرده حاوی ضایعات فلزی قابل استفاده مجدد هستند که تولیدکنندگان فولاد می توانند از آن به عنوان خوراک قراضه استفاده مجدد کنند.

بنابراین، روغن مورد استفاده چگونه بازیافت می شود؟

توجه داشته باشید که ترجیح داده شده ترین گزینه، روغن تجدید تصفیه شده – باید همان استانداردهای دقیق پالایش، ترکیب و عملکرد روغن بکر را برای استفاده در خودروها، دیزل های سنگین و سایر موتورهای احتراق داخلی، و سیالات هیدرولیک و روغن های دنده داشته باشد. آزمایش‌های گسترده آزمایشگاهی و مطالعات میدانی به این نتیجه می‌رسند که روغن تصفیه‌شده مجدد معادل روغن بکر است – تمام آزمایش‌های تجویز شده را پشت سر می‌گذارد و در برخی شرایط حتی از روغن بکر بهتر عمل می‌کند.

همان مصرف کنندگان و مشاغلی که از روغن معمولی استفاده می کنند نیز می توانند از روغن تصفیه شده مجدد استفاده کنند، زیرا پالایش مجدد به سادگی روغن مصرف شده را دوباره به روغن روان کننده با کیفیت بالا تبدیل می کند. هر تاسیسات تعمیر و نگهداری خودرو، مالکان خودرو و سایر عملیات تعمیر و نگهداری ماشین آلات که از روغن استفاده می کنند نیز می توانند از روغن تصفیه شده مجدد استفاده کنند. در برخی موارد، تأسیسات تعمیر و نگهداری ناوگان که از حجم زیادی از نفت استفاده می‌کنند، ترتیبی می‌دهند که از همان روغنی که برای پالایش مجدد ارسال می‌کنند، دوباره استفاده کنند – یک حلقه بازیافت بسته واقعی.

خلاصه

پالایش روغن‌های روان‌کننده از روغن‌های ضایعاتی با استفاده از ترکیب جدیدی از استخراج حلال و جاذب آلومینا فعال مورد بررسی قرار گرفت. فعالیت این ترکیبات استخراج حلال {تولوئن، بوتانول و متانول (A)}، {تولوئن، بوتانول و اتانول (B)} و {تولوئن، بوتانول و ایزوپروپانول (C)} به صورت تجربی، نسبت روغن به حلال از 1 مورد ارزیابی قرار گرفت: 1 تا 1:3 برای مخلوط مخلوط (C) آنالیز شد. نتایج تایید می‌کند که مخلوط حلال (A) با بالاترین درصد حذف لجن راندمان خوبی دارد. حداکثر درصد حذف لجن با افزایش نسبت حلال به روغن بهبود می یابد. خواص فیزیکی روغن بازیافتی اندازه گیری شد. نتایج نشان دهنده تغییر در خواص روغن بازیافتی بوده و از راندمان خوبی برخوردار است.
مهمترین بخش نفتی روغن روان کننده است که تقریباً در تمام وسایل نقلیه و ماشین آلات استفاده می شود. روغن های روان کننده برای کاهش مالش بین سطوح در قطعات متحرک استفاده می شود. پس از اکسیداسیون، بیشترین ناخالصی ها در روغن پایه، در طول کاربرد آن در موتور احتراق داخلی ایجاد می شود. این آلودگی شامل غیر اشباع، ترکیب فنلی، آلدئید، ترکیب اسیدی، افزودنی، فلزات، لاک، صمغ و سایر ترکیبات آسفالتی است که از روکش سطوح یاتاقان و تخریب اجزای روغن پایه منشأ می‌گیرند.

با وجود ناخالصی ها، بیشتر قسمت روغن پایه در روغن باطله تمام نمی شود. ترکیب شیمیایی روغن روانکار معمولاً به دلیل پایداری بالای ترکیبات سنگین موجود در روغن پایه تا حد زیادی حفظ می‌شود. روغن‌های روان‌کننده استفاده می‌شود که به دلیل سمی بودن آلاینده‌های انسانی به سختی قابل کنترل هستند و برای استفاده نامطلوب می‌شوند. استراتژی های انتقال آن در گذشته، به عنوان مثال، پر کردن ورودی، روغن کاری خیابان، ریختن بر روی زمین، کارایی خاک را کاهش می دهد و باعث می شود گیاهان توسعه یافته روی خاک برای غذا و علوفه رضایت بخش نباشند. بازیافت روغن زباله ممکن است جایگزین مناسب و ارزانی برای سوزاندن و سوزاندن باشد .

تکنیک های بازیافت متفاوتی برای پالایش روغن های روان کننده استفاده شده پیشنهاد شده است. در طی تصفیه، ناخالصی های شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی با فرآیندهای زیر حذف می شوند: تقطیر، تصفیه اسیدی، تصفیه خاک رس و هیدروژنه کردن. این فرآیندها بازده و محصول متفاوتی را ارائه می دهند. استخراج با حلال و به دنبال آن جذب، فرآیندهای موثرتری برای بازیافت روغن‌های روان‌کننده پسماند است.

هدف آن حفظ منابع طبیعی و بازیابی (به جای تخریب) روغن روان کننده است. این یک فناوری تمیزکننده عمدتاً جذاب است. حلال انتخاب شده باید حداکثر حلالیت برای روغن پایه و حداقل برای مواد افزودنی کربن دار داشته باشد. سپس حلال به دلیل بازیافت توسط تقطیر بازیابی می شود. تعهد کلیدی این بررسی کاهش درصد بدبختی نفت با استفاده از استخراج حلال مناسب است. پارامترهای مختلف یعنی نسبت حلال به روغن، شرایط استخراج و نوع حلال ها نیز مورد مطالعه قرار می گیرد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *