برج تقطیر الکل - برج تقطیر الکل یک برج تقطیر است که برای جداسازی آب از اتانول استفاده می‌شود. این برج معمولاً برای تقطیر الکل به خلوص

برج تقطیر الکل

برج تقطیر الکل

برج تقطیر الکل یک برج تقطیر است که برای جداسازی آب از اتانول استفاده می‌شود. این برج معمولاً برای تقطیر الکل به خلوص 96 درجه حجمی در یک یا دو مرحله طراحی می‌شود. در فرآیند تقطیر الکل، خلوص الکل و جداسازی محصولات جانبی مد نظر قرار می‌گیرد. برای ظرفیت‌های بین 100 تا 1000 لیتر در روز، برج تقطیر الکل ناپیوسته مناسب تر است، در حالی که برای ظرفیت‌های بالاتر معمولاً از برج تقطیر الکل پیوسته استفاده می‌شود. این برج‌ها برای خلوص خروجی پایدار و جداسازی موثر الکل از آب طراحی شده‌اند.

برج تقطیر الکل، یا “alcohol distillation column”، برای جدا کردن و خالص‌سازی الکل از مخلوط‌های تخمیر شده مانند آبجو یا شراب استفاده می‌شود. این برج با استفاده از حرارت، الکل را به بخار تبدیل کرده و سپس بخار را در طول برج به تدریج سرد می‌کند تا الکل مایع شود. در این فرآیند، الکل که دارای نقطه جوش پایین‌تری نسبت به آب و دیگر ترکیبات است، در بخش‌های بالایی برج جمع‌آوری می‌شود و به صورت خالص تفکیک می‌شود.

 


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *