وکیوم تصفیه روغن تقطیری - تقطیر روغن در سیستم وکیوم - وکیوم پمپ تصفیه روغن - سیستم وکیوم تقطیر در خلاء - پکیج های تصفیه روغن و فیلتراسیون

وکیوم تصفیه روغن تقطیری

وکیوم تصفیه روغن تقطیری

روش های متعددی برای حذف انتخابی آب و سایر آلاینده های فرار از سیالات هیدرولیک و روان کننده ایجاد شده است. این روش ها شامل محیط های فیلتر جاذب و پکینگ های جاذب قابل بازسازی و مانند آن می باشد.

در بسیاری از موارد استفاده از محیط های یکبار مصرف مقرون به صرفه و عملی نیست و در نتیجه فرآیندهای شستشوی مداوم توسعه یافته است. این فرآیندها در طرح های مختلف موجود هستند و به طور کلی به عنوان سیستم های احیای نفت شناخته می شوند.

رایج ترین اسکرابرها مشتقاتی از فرآیندهای تقطیر خلاء هستند که در پالایشگاه ها استفاده می شوند. این فرآیند شامل انبساط نفت برای تولید سطح بالایی برای تسهیل استخراج بخار آب و برخی آلاینده‌های دیگر است.

تقطیر شامل گرم کردن، تبخیر، تراکم و سرد کردن بخارات است. تقطیر اجزای مخلوط مایع را با تبخیر جزئی و بازیابی جداگانه بخار و باقیمانده مایع جدا می کند. اجزای فرارتر، به عنوان مثال آب، به حالت بخار تبدیل می شوند در حالی که اجزای فرار کمتر به صورت مایع باقی می مانند (روغن).

بخار متعاقبا متراکم یا به اتمسفر تخلیه می شود. کامل بودن جداسازی به خواص اجزاء (به عنوان مثال، نقطه جوش) و کارایی فرآیند تقطیر بستگی دارد.

تبخیر تغییر حالت مایع به بخار است. این تغییر معمولاً نیازمند افزودن انرژی گرمایی به مایع است. گرما را می توان درست قبل از تقطیر وارد کرد، یا در برخی موارد، دمای معمولی روغن ممکن است کافی باشد.

چگالش تغییر حالت از بخار به مایع است که معمولاً نیاز به حذف گرما از بخار در کندانسور دارد. چگالش معکوس تبخیر است.

تقطیر خلاء به سادگی تقطیر در فشارهای زیر یک اتمسفر است. فشار کاهش یافته اجازه تبخیر در دماهای کاهش یافته را می دهد. به عنوان مثال، در فشار اتمسفر، آب در دمای 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) می جوشد. اما در خلاء (معمولاً حدود 27 اینچ جیوه) این نقطه جوش می تواند به 135 درجه فارنهایت (57 درجه سانتیگراد) یا کمتر کاهش یابد.

این دو مزیت متمایز دارد:

1. از تجزیه و تخریب حرارتی سیال و مواد افزودنی آن اجتناب شود.

2. انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش کاهش می یابد.
کاربردهای درون گیاهی
به طور معمول، تجهیزات تقطیر خلاء برای اهداف کم آبی استفاده می شود. با این حال، سایر آلاینده های با نقطه جوش پایین اغلب می توانند به طور موثر حذف شوند، از جمله H2S، سوخت، مبردها، حلال ها و سایر هیدروکربن های سبک.

در فرآیندهای رایج احیای درون کارخانه، هر نوع روان کننده به طور جداگانه درمان می شود. این امر از آلودگی متقابل سیالات با سیستم های افزودنی ناسازگار جلوگیری می کند و زمان و هزینه شستشو بین برنامه ها را کاهش می دهد.

1. اولین کاربرد به سادگی انتقال، در یک گذر، از طریق واحد تقطیر خلاء از یک مخزن به مخزن دیگر است. روغن تصفیه شده با روغن تصفیه نشده مخلوط نمی شود. اگر واحد 90 درصد کارایی داشته باشد، فرآیند 10 درصد آلاینده فرار در پساب باقی می گذارد.

2. کاربرد دوم شامل گردش مجدد (چند گذر) سیال از طریق واحد تقطیر خلاء از یک مخزن یا مخزن/مخزن یک سیستم سیال ساکن و غیر عامل است (شکل 1). روغن تصفیه شده با روغن آلوده دوباره ترکیب می شود.

زمانی که حجم سیال در گردش در واحد با حجم کل سیال موجود در مخزن برابر شود، یک پاس کامل می شود. چرخش مداوم مسیرهای زیادی را فراهم می کند که در طی آنها، از لحاظ نظری، مقداری مایع هرگز تصفیه نمی شود. با این وجود، این پیکربندی چرخش به طور گسترده اعمال می شود و می تواند حذف و کنترل آلاینده کافی را فراهم کند.

3. کاربرد سوم شامل گردش مجدد آنلاین از طریق یک واحد آبگیری خلاء در یک سیستم سیال عامل است. این ممکن است یک سیستم روغن روغن کاری اصلی ماشین کاغذ، روانکاری توربین ژنراتور یا یک سیستم هیدرولیک باشد.

در بسیاری از موارد، تهویه کننده مایع ممکن است برای حذف مداوم آلاینده ها به دستگاه اختصاص داده شود. برای اهداف کم آبی، سرعت حذف آب باید با سرعت دقیق ورود آب برابر باشد. چنین کاربردهایی ممکن است نیازی به افزودن گرما به سیال نداشته باشند، زیرا دمای عملیاتی ممکن است برای دستیابی به تقطیر کافی باشد.
.
روغن مصرف شده نباید دور ریخته شود. اگرچه روغن مصرف شده کثیف می شود، اما می توان آن را از آلاینده ها پاک کرد تا دوباره و دوباره بازیافت شود. روغن های بازیافتی استفاده های زیادی دارند. بازیافت روغن‌های پسماند پتانسیل صرفه‌جویی در انرژی، حفاظت از محیط زیست و بازیافت منابع طبیعی را دارد.

 

به دلیل روغن زباله حاوی آلودگی بیش از حد از جمله غیر هیدروکربنی، آلکن، هیدروکربن آروماتیک چند حلقه ای، هیدرونیوم فلزی، ناخالصی ها، ذرات فلزی، آسفالتین و کلوئید و غیره است و به دلیل تکنولوژی سنتی تنها می توان روغن پسماند را به روغن پایه تصفیه کرد، می تواند به طور مستقیم استفاده نکنید، بنابراین شرکت ما در حال تحقیق در مورد فناوری جدید در مورد دستگاه تقطیر است، که می تواند انواع روغن های زائد را به روغن تمیز، آسان برای کارکرد و هزینه عملیات کمتر تقطیر کند.

 

هدف از دستگاه تقطیر ضایعات، تصفیه مجدد روغن زباله صنعتی (شامل روان کننده های تجهیزات، روغن فلزکاری و روغن فرآیند) و روان کننده های مورد استفاده خودرو (مانند روغن موتور، روغن هیدرولیک و روغن دنده) برای تمیز کردن روغن و سپس استفاده مجدد از آن است.

 

تقطیر جداسازی فیزیکی اجزای روغن روان کننده با محدوده جوش است. بسته به نوع تقطیر، محدوده‌های جوش می‌توانند گازها و بنزین‌ها را در نقاط جوش پایین‌تر تولید کنند و روغن‌های روان‌کننده سنگین در نقاط جوش بالاتر تقطیر شوند. تقطیر فرآیند اصلی برای تاسیساتی است که قادر به تولید روغن های پایه تصفیه شده مجدد تا کیفیت روغن پایه بکر است.

 

I. اصل کار

این تجهیزات اقدامات فیزیکوشیمیایی را برای پلیمریزاسیون، غیرفعال کردن، جذب و حذف ناخالصی ها و آلودگی های مضر انجام می دهند. ما در مورد یک کاتالیزور پیچیده قلیایی شیمیایی جدید تحقیق می کنیم که می تواند روغن زباله را به روغن تمیز بازگرداند و احیا کند و جزء روغن را ذخیره کند.

II. مزیت – فایده – سود – منفعت:

تولید ضایعات و بوی بد با تقطیر سنتی ویتریول آسان است، که آلودگی ثانویه احتمالی را به همراه خواهد داشت، علاوه بر این، تغییر رنگ به سیاه و ایجاد بو به دلیل واکنش روغن بازیافتی با اکسیژن آسان است. اما پس از استفاده از کاتالیزور کمپلکس قلیایی، روغن را تصفیه می کنیم، روغن بازیافتی رنگ را تغییر نمی دهد و بو ایجاد نمی کند. مهم‌تر از آن، می‌توانید بدون هیچ گونه آلودگی، از باقی مانده به عنوان سوخت برای گرم کردن روغن استفاده کنید. و کار با دستگاه آسان است، فقط 1-2 کارگر می توانند دستگاه را کنترل کنند.

IV. امکانات:

1. آسان برای کار، هزینه عملیات کم

2. سازگار با محیط زیست، بدون آلودگی ثانویه.

3. دستگاه می تواند روغن بنزین، روغن دیزل، روغن موتور، روغن لاستیک و سایر روغن های روان کننده را برای تمیز کردن روغن بازیافت کند.

4. روغن تصفیه شده با کیفیت بالا، بدون هیچ گونه تغییر رنگ ناشی از اکسیداسیون، بدون هیچ بوی بد.

5. هزینه کم شامل:

1) فقط به ماده شیمیایی کاتالیزور نیاز دارید، هزینه کمتر از 30 دلار آمریکا برای تصفیه یک تن روغن زباله است.

2) مصرف حرارت: 105 کیلو کالری در هر تن روغن زباله

3) مصرف برق: 40 کیلووات ساعت برای بازیافت 1 تن روغن زباله

6. درجه بالای اتوماسیون.

وکیوم تصفیه روغن تقطیریتقطیر روغن در سیستم وکیوموکیوم پمپ تصفیه روغنسیستم وکیوم تقطیر در خلاءپکیج های تصفیه روغن و فیلتراسیونپمپ های وکیوم تصفیه روغن ويژگي هاي منحصر روغن موتور


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *